Hur vet jag om personalisering och Red Pine AI fungerar för mitt företag?

Red Pine AI kanske inte är för alla, men genom att svara på nedan enkla frågor vet ni om det är värt att testa. Och det bästa är, det är helt kostnadsfritt det första tre månaderna!

Stämmer minst två av följande in på er …

… och ni har minst 400 kundinteraktioner eller besökare per månad.

N

Webbshop

Ehandel med fler än ett tiotal produkter eller produktvarianter.

N

Blogg eller annat typ av content marketing

Artiklar för olika kundgrupper, problem eller lösningar med syftet att generara leads.

N

Leadsgenerering genom konverteringar

Försöker ni konvertera besökare till leads genom olika erbjudanden och formulär

N

Kundtjänst

Digital via chat och hemsida eller över telefon.

N

Ett brett sortiment av tjänster och produkter

Erbjuder ni olika produkter och tjänster och/eller till olika typer av kunder.

Personifiering som är anpassad till din verksamhet

Vi bygger en analys för varje tillämpning och kund för att få en så bra effekt som möjligt. Personifieringen sker med hjälp av en självlärande AI-motor som gör en prediktiv analys i realtid.

För att kunna göra en realtidanalys behöver ett JavaScript installeras på er hemsida. Ni behöver även bestämma vilken del på hemsidan som Red Pine ska styra över (erbjudandeytan).

Därefter behöver AI-motorn tid för att lära sig dina besökares och/eller kunders beteende. Du har därför en fri provperiod på tre månader under vilken du kan utvärdera effekten av personifieringen. Ni kan hela tiden följa att effekten direkt i Red Pines dashboard.

Kan jag lita på att personalisering med AI verkligen leder till konverteringsoptimering?

Antag att ni har tjugo olika erbjudanden eller artiklar som ni kan visa. Den första regeln som AI-motorn kommer att hitta är att ett erbjudande (ex nr 5) har lite högre click-through rate. Den kommer dock fortsätta att prova även de andra erbjudandena. Efter ett tag upptäcker den att erbjudandet fortfarande är bra men att erbjudande nr 8 är superbra om besökaren har tittat på sidan A. Därefter upptäcker den att erbjudande nr 14 är bättre än allt annat om besökaren har tittat på sidan A och är i Stockholm.

På det här sättet får ni mer och mer detaljer om vad som är det optimala erbjudandet för varje besökare.  AI-motorn lär sig kontinuerligt och efter en tid kan ni se hur konverteringsgraden påverkas uppåt och vilken positivt affärseffekt ni får.

En AI-motor är även snabb att ställa om sig. Uppkommer nya trender och beteenden ställer den om direkt när den kan urskilja mönster, utan att behöva vänta på att er nästa statiska analys av webben ska bli klar. 

Kan jag vara säker på att jag följer reglerna i GDPR?

Red Pine är en teknisk tjänst. All kunddata och data som skapas är er. Datan används inte av oss eller andra kunder till oss. All data lagras inom EU via Microsofts datacenter på Irland och Nederländerna och lagringen följer GDPR.

"Det är 40 procent fler användare som faktiskt väljer att klicka på de erbjudanden som vi presenterar med hjälp av Red Pine"

-Jonas Nathanson, webbanalytiker på Boxer