Red PINE AI för olika tjänster

Personifiering av content genom AI, för bättre relevans, högre konvertering och ökad försäljning.

Vi hjälper dig reda ut om och hur AI skulle kunna förbättra er hemsida och kundkontakt.

Öka konverteringsgraden med personalisering

Med Red Pine kan du använda självlärande artificiell intelligens, AI, för att personalisera din webb, kundtjänst eller e-handel, utan att behöva dra igång ett kostsamt IT-projekt.

Öka konverteringsgraden med personalisering

Med Red Pine kan du använda självlärande artificiell intelligens, AI, för att personalisera din webb, kundtjänst eller e-handel, utan att behöva dra igång ett kostsamt IT-projekt.

Content Management

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus id felis odio. Vestibulum id ligula vitae enim.

Data Management

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus id felis odio. Vestibulum id ligula vitae enim.

Community Management

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus id felis odio. Vestibulum id ligula vitae enim.

Ser din hemsida likadan ut för alla besökare?

Som de flesta andra företag med närvaro på webben har du antagligen många typer av besökare på hemsidan. Självklart vill du att de ska hitta vad de är ute efter. Ju mer relevant du är desto mer kan du öka konverteringsgraden och i slutändan din försäljning. Till exempel genom en högre click-through rate och minskad bounce rate. Eller fler lojala kunder.

Men om din hemsida ser likadan ut för alla besökare blir den mindre relevant och konverteringsgraden riskerar att bli låg. De flesta besökare har ganska kort tålamod. Om de inte direkt hittar vad de söker kan de snabbt lämna din hemsida.

Exempel på hur personalisering kan fungera på webben

När någon har kommit in på er hemsida så vill du att den personen ska bli mer engagerad och klicka sig vidare. Det gäller alltså att optimera nästa klick för att få en hög konverteringsgrad. Ibland har du ingen information alls om vem besökaren är. I dessa fall visar AI-motorn det erbjudande som är bäst givet att ni inte vet något om besökaren.

I andra fall har ni information. Antag att du har ett reseföretag. En besökare har läst en av era bloggartiklar om skidresor och klickar sig in på er hemsida. Då har du information om kunden – det är någon som är intresserad av skidåkning. Red Pine kan då visa det erbjudande som är mest optimalt givet att personen har läst bloggartikeln om skidåkning. 

Vilka erbjudanden som är mest optimala är något som ständigt förändras eftersom människors beteenden förändras. Just därför är det bra med självlärande AI som hela tiden automatiskt anpassar erbjudandena. Hur pass bra AI-motorn fungerar för er konverteringsoptimering kan ni utvärdera i Red Pines dashboard.

Så fungerar personalisering av webben

Red Pine personaliserar kundkommunikationen på webben genom att se till att varje kund får det erbjudande som passar honom eller henne bäst. Det vill säga ett erbjudande som kunden troligtvis tackar ja till. Som tidigare nämnts görs den här personifieringen med hjälp av den självlärande AI-motorn.

AI-motorn utgår ifrån tre olika aspekter: historisk information om kunden och kundens beteende, realtidsinformation om hur kunden rör sig på er hemsida och vilka produkter/tjänster/information som ni vill erbjuda.

Historisk information

  • Köpbeteende
  • Kundhistorik
  • Demografiska uppgifter

Realtidsdata

  • Ärende
  • Besöksbeteende
  • Frågor till kunden

Vad vill vi erbjuda?

  • Lönsamhetsperspektiv
  • Relevans
  • Riktad kommunikation

Det är enklast att komma igång med personifiering på webben eftersom dialogen där redan är digital. Vi har en färdig JavaScript-plugin som du installerar på hemsidan och ett REST API som kan användas för att ansluta till mobilappar. Vi hjälper självklart till med kod vid behov.

Vad är AI och hur fungerar det?

Artificiell intelligens, AI, är ett samlingsnamn på en form av maskin som kan förändra sitt beteende och agera olika baserat på vad som händer.
En del av den här tekniken går ut på att läsa av det som har hänt hittills och dra slutsatser, vilket man brukar kalla för maskininlärning. Maskininlärning är en av de viktigaste komponenterna inom AI.

Eftersom världen inte är statisk utan ständigt förändras så måste den AI som vi använder för Red Pine kunna ställa om sig när det händer nya saker på marknaden. Det som fungerade förra månaden kanske inte fungerar lika bra den här månaden.

För att kunna ställa om kommunikationen måste det gå att urskilja en trend, eller ett mönster. Finns det ett mönster i besökarnas eller kundernas beteenden så är det mycket lättare om AI-motorn automatiskt kan hitta trenderna istället för att du försöker göra det själv. Om en webbanalytiker ska sätta sig en gång i kvartalet och analysera data så blir cyklerna mycket längre innan du kan ställa om kommunikationen.

Build a Stronger Relationship with Your Customers

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident.

Managing Your Business Doesn’t Have to Be Hard.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exe.

"Cras malesuada fermentum sollicitudin. Ut at nunc ut lectus interdum consectetur et quis erat. Etiam vel lacus ex."

– Ali Sayed

Ready To Get Started?